niedziela, 2 sierpnia 2015

MÓWI SIĘ TRUDNO I ŻYJE SIĘ DALEJ?


Mówi się trudno i żyje się dalej? Niestety, nie w każdym przypadku.
Na pewno znacie kogoś, kto nie potrafi przegrywać. W moich oczach to wygląda mniej więcej tak;
Ja nie przegrałem! To wina tych butów z syntetyczną podeszwą, wykonaną z nieamortyzującego materiału, które są niższe od twoich, wyspecjalizowanych butów o 2 mm. Poza tym jesteś niższy, a twoje BMI jest poniżej normy, co oznacza, że lepiej pokonywać ci opory powietrza, które dla mnie stanowią duży problem. To dlatego przegrałem w ping ponga 9:11...

Zachowanie typowe dla dzieci, jednak coraz częściej spotykam ten syndrom (nazwę to syndromem przegranej) u dorosłych.
Do napisania tego postu zainspirowała mnie sytuacja, a właściwie komentarz pod postem pewnej vlogerki, który zawierał screeny wygranych, konkursowych komentarzy. Ta vlogerka zastrzegła sobie, że wygrają osoby, które napiszą najbardziej kreatywne komentarze, a po opublikowaniu zwycięzców pojawił się komentarz "to mają być te kreatywne komentarze?" Pomijając fakt, że kreatywność to pojęcie względne, oznaczające coś innego dla każdego ;), to chciałabym zwrócić uwagę na to jak niektórzy nie radzą sobie z porażką. No właśnie, porażką? Czy przegrana w konkursie jest porażką? Według mnie nie, ale to sprawa indywidualna. Nie pamiętam treści zwycięskich komentarzy, ale to nie były wypowiedzi typu: "Chce wygrać, bo chce!" Okropnie irytuje mnie zachowanie pozornie dojrzałych osób, które nie potrafią przegrywać. Zdaję sobie sprawę, że przegrana nie jest przyjemną rzeczą, ale po co pogrążać się jeszcze bardziej, doszukując się źródeł naszej porażki u przeciwników? Oczywiście teraz biorę pod uwagę sytuacje, gry, konkursy rozgrywane fair play. Ważne jest, żebyśmy zawsze byli obiektywni, chociaż wiem, że często to jest bardzo trudne, zwłaszcza jeśli chodzi o własną przegraną, ale jeśli jesteśmy pewni, że ktoś wygrał nieuczciwie, powinniśmy walczyć o swoje, choćby trzeba było poruszyć niebo i ziemie. Przenigdy nie powinniśmy się zgadzać na oszukiwanie i w żadnej sytuacji my też nie powinniśmy oszukiwać. Czy da się cieszyć z nieuczciwej wygranej? Mnie chyba zamęczyłyby wyrzuty sumienia.
Ciężko mi patrzeć, jak niektórzy dorośli dają przykład dzieciom, obrażając przeciwników, którzy uczciwie byli lepsi. Przekazują dzieciom "nowy kod to podbicia kolejnego levelu w życiu"   przegrana = bezpodstawny atak. Wiem, że niektórym ciężko zaaklimatyzować się w nowym domu na ul. Dorosłości i nadal mentalnie czują się dziećmi. Nie mam nic przeciwko, jeśli to "dziecko" zachowa tylko te pozytywne zachowania i cechy oraz będzie umiało oddać przegraną zabawkę z godnością i bez płaczu. Ja wcale nie mam na myśli radości z czyjegoś zwycięstwa, ja myślę o własnym honorze. Zapewne każdy lubi wygrywać, ale czasem coś nie idzie po naszej myśli i przegrywamy. Wygrywamy i przegrywamy. Wygrywamy i przegrywamy, a porażki powinny nas mobilizować do ulepszania siebie, musimy wtedy myśleć o sobie, a nie zajmować się przeciwnikiem ;)

Czy pogratulowanie, podanie ręki bez natłoku przekleństw w myślach, mierzonych w przeciwnika jest takie trudne?



Umiecie przegrywać?





























































 koszulka - <klik>
spódnica (właściwie sukienka) - szyta na miarę
buty - odeon
bransoletka - cropp


39 komentarzy:

  1. Zgadzam sie. Niektorzy mszczą sie na tych przez ktorych przegrali, wiele razy spotkalam sie z takimi ludzmi.
    Rzecudowna ta bluzka i spodniczka i podziwiam ze uszłas w tych butach :D
    Sherwoot blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Buty bardzo ciekawe, świetny look :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To kompletnie do siebie nie pasuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czyli wszystko? Ja nie widzę tu żadnego "gryzącego się" elementu, ale mogłabyś sprecyzować?

      Usuń
  4. No cóż, czasem jest mi przykro, że np, nie udało mi się wygrać w konkursie internetowym, ale prowadząca go osoba mnie pochwaliła, smutne uczucie, bo tak blisko...jednak jestem zawsze zła na siebie, bo mogłam się lepiej postarać. Nic za wszelką cenę...wiec, jednak nie jestem tak chytra. Świetny post. Cudownie wyglądasz. Pozdrawiam fotografa. Piękna i mądra. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Według mnie umiejętności przegrywania z klasą uczymy się z wiekiem, przynajmniej ja widzę to u siebie. :)
    cuudowne buty *-*

    zapraszam do siebie: http://healtyandhappy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Przez pięć lat tańczyłam taniec towarzyski jezdziłam na turnieje razy bywało lepiej co wiązało się z wygraną, ogromnym szczęściem i podwyższeniem samo oceny. Innym razem było gorzej. Nie było tego miejsca które byśmy chcieli był płacz, łzy i złość. Ale też ogromna motywacja. Do tego by wrócić na trening i trenować ile sił w nogach. Z tego morał taki, że jeżeli teraz przegrywamy to nie znaczy, że mamy się poddać tylko wziąć się w garść a nie zasłaniać się tłumaczeniami.
    Świetny post, cudownie piszesz. Aż miło się czytało. Napisałaś samą prawdę. :)) Cudowne zdjęcia. Zakochałam się w twoich butach. Przymierzałam kiedyś podobne i bardzo żałuje, że ich nie kupiłam.
    ZAPRASZAM DO MNIE http://poprostukllaudia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku, świetne buty! *o* A wszystko cudownie się komponuje:) Według mnie umiejętność przegrywania uczymy się z wieku na wiek. Albo po prostu to jest już wrodzone w nas, bo w końcu każdy ma inne geny itp, itd. Ja z pewnością potrafię przegrywać, bo zawsze będzie więcej okazji do wygranej. Całuję:*
    Zapraszam do siebie:* stay-positive1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Buty są niesamowite!
    Śliczna spódniczkaa!
    http://diamontsfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Prześwietnie wyglądasz! Super zestawienie.
    Zgadzam się z Tobą. Niefajnie jest przegrywać, ale trzeba się z tym pogodzić, że ktoś po prostu lepszy :)
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2015/08/antiquites.html
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad u mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z Tobą w 100%, sama znam wiele osób, które nie mogą pogodzić się z przegraną a całą winę przelewają na rywala. Według mnie to dziecinne i żałosne zachowanie, które budzi we mnie odrazę. Ja umiem przegrywać i doceniam ludzi, którzy również mają taką umiejętność, i przede wszystkim honor. :)
    Bardzo mądry i dający do myślenia post :)
    Pozdrawiam ♥
    W wolnej chwili zapraszam :

    Mój blog-klik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. genialne buty! Podziwiam że umiałaś w nich iść!;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak chodzi się w takich butach? Czy są wygodne? Bardzo ładna stylizacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po płaskim podłożu całkiem nieźle, ponieważ są świetnie wyważone. Są wygodniejsze niż szpilki bez platformy ;)

      Usuń
    2. Właśnie miałam pytać jak Ci się w nich chodzi. :)
      A tak poza tym to świetnie dobrałaś wszystko do siebie.

      http://materialisticbeauty.blogspot.com/

      Usuń
  13. Piękny zestaw! Tshirt i spódniczka cudo, buty bardzo oryginalne i odważne ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. W życiu nie zawsze będziemy wygrywać. Trzeba nauczyć się i przyjąć do wiadomości, że czasami możemy być na straconej pozycji.
    Pięknie wyglądasz! Ciekawe buty.

    Pozdrawiam, http://iamangelikaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Każda przegrana czy porażka uczy pokory i wskazuje na błędy w postępowaniu....,a czasem te przegrane są po prostu wynikiem braku szczęścia...zależy pod jakim kątem to rozpatrywać... Cudownie wyglądasz, sukienka bajeczna :-)) Buziaki

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudownie wyglądasz! *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale pięknie wyglądasz!! <3 Masz rację, trzeba umieć w życiu przegrywać. Niestety nie zawsze będziemy najlepsi.
    http://sapphireblog1.blogspot.com/ ---------> Zaobserwuj ♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Wg mnie, każdy powinien wykształcić w sobie umiejętność przegrywania :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślę, że potrafię przegrywać :) świetny zestaw.
    Zapraszam do siebie i zachęcam do poklikania
    http://ineedyoursoul.blogspot.com/2015/08/wishlist-dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Często przegrywam i jakoś żyję :)
    Jakie buty :o
    poleksandra.blogspot.com KLIK

    OdpowiedzUsuń
  21. Masz rację wiele osób nie umie przegrywać a czy ja do nich należę? Nie wiem, wydaje mi sie, ze nie
    Świetne zdjęcia, pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja jeszcze niedawno nie potrafiłam przegrywać, lecz porażki nauczyły mnie tego. Nie zajęłam wysokiego miejsca w konkursie, na którym tak bardzo mi zależało, nie dostałam w szkole tytułu "najlepszej polonistki", choć było to moje marzenie, nie dostałam się do wymarzonego gimnazjum, choć starałam się i uczyłam jak nikt inny. Wiem jednak, że te przegrane nie zadziały się bez powodu, bo, jak zawsze powtarza mi moja mama, nic nie dzieje się przypadkowo. Aczkolwiek posiadam koleżankę, która nie potrafi ponieść porażki i jest mi jej z tego tytułu naprawdę szkoda, bo takim osobom trudno będzie w życiu.
    Podziwiam Cię za te buty, ja na takich to bym nie dała rady :D
    http://magicloony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja na szczeście potrafię przegrywać :) Ale jeszcze bardziej denerwujące jest to, jak swoje porażki ludzie zrzucają na innych... ostatnio koleżanka nawet mi powiedziała że zbiła przeze mnie szklane ( chociaż siedziałam w drugim pokoju) można? można ! :)

    www.kiercia.blogspot.com-klik!

    OdpowiedzUsuń
  24. Oczywiście jak każdy lubię wygrywać ale jeśli przegram to umiem się zachować klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. przegrywanie nie jest przyjemne, ale trzeba wychodzić z wszystkiego z podniesioną głową !:) koszulka mnie urzekła ! mam buty na takim koturnie, ale jakoś nie miałam odwagi ich nigdzie założyć :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Głowa do góry i do przodu. Przegrana to nie koniec świata.
    zapraszam do lektury k-bcreative.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeżeli ja przegram staram się o tym nie myśleć.
    Śliczne buty!
    http://zuzbloo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetna stylizacja ;)! Poszukuję podobnej spódniczki ;) Na moim blog pojawił się nowy post tym razem ze sportowym lookiem-http://kingefashion.com/be-strong-girl/ - zapraszam serdecznie na bloga;)! Będę zaglądać tutaj częściej. Buziaki, Kingefashion:*

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetna spódnica oraz byty,ale obawiam się,że ja na nich długo bym nie ustała. :D
    Zapraszam do mnie. :)
    http://evelinololove.blogspot.com/2015/08/pudrowy-roz.html

    OdpowiedzUsuń
  30. świetne połaczenie koszulki z tą spódnicą ( sukienką). Bardzo mi się podoba :) Ciekawy Blog :) Pozdrawiam i zapraszam http://macreateart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Super stylizacja :) Zapraszam http://patrycjana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Odważne buty :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: www.lady-lepida.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. super zdjecia , piekna stylizacja;-)
    plaguee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Sprawiedliwość jest u mnie na pierwszym miejscu i nienawidzę gdy ktoś kłamie.
    Świetna stylizacja
    pozdrawiam,
    http://wearealive111.blogspot.com/2015/08/wakacje-2015.html

    OdpowiedzUsuń
  35. świetna stylizacja!
    http://kammoustache.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Super look! Bardzo w moim stylu:) W szczególności t-shirt wpadł mi w oko..:)<3
    Obserwujemy? Jeśli tak to zacznij i dać znać w komentarzu:)

    www.justcleo.pl

    OdpowiedzUsuń